PIECAS “KARSTĀKĀS” PASAULES DIZAINA TENDENCES
Otrdien, 10.martā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra Eiropas Biznesa atbalsta tīkla projekta un radošās darbības nedēļas radi!2015 ietvaros notika seminārs “Vai nākotnes dizaina tendences ietekmē šodienas uzņēmējdarbību? Kā tās iespējams paredzēt un kā tām ļaut strādāt Jūsu labā?” Semināru apmeklēja daudzi jaunie modes dizaineri un radošo industriju pārstāvji.
Stefans Nilssons no Zviedrijas ir visbiežāk citētais tendenču eksperts, kurš regulāri uzstājas televīzijā, radio, laikrakstos un žurnālos Zviedrijā un Ziemeļeiropā. Interjera un arhitektūras žurnāls “RUM” piecus gadus pēc kārtas ir nosaucis Stefanu par vienu no ietekmīgākajiem cilvēkiem dizaina jomā Zviedrijā.Vairāk informācijas zviedru valodā http://www.tidskriftenrum.se/. Stefans nemitīgi ceļo, meklē un novēro, fiksē jaunas parādības un fenomenus dzīvesstilā, interjera dizainā, dizainā, modes un pārtikas jomā.
Semināra pirmajā daļā tika prezentētas piecas “karstākās” jeb aktuālākās dizaina tendences pasaulē, runāts par šo tendenču izcelsmi, nozīmi, ietekmi un par aktuālo šobrīd.
Mēs piedāvājam jums pārbaudīt – vai saskatāt šīs tendences sev apkārt?
- Tendence – atvaļinājums kopā ar Pikaso. Asociācija: pasaulslavens mākslinieks zīmē smiltīs par brīvu, vai arī globālu slavu ieguvusi ceļojošā foto izstāde, kurā somu fotogrāfs savos lielformāta darbos attēlojis vienkāršus vecus cilvēkus, uz kuru galvām ir dažādas instalācijas no dabā pieejamiem materiāliem, piemēram, sūnām, žagariem, koku saknēm, jūras zālēm u.c. Te ir svarīgi runāt par divām savstarpēji saistītām lietām: tā dēvētais Vidusjūras dzīves stils visā tā vienkāršībā, kā piecdesmitajos un sešdesmitajos gados, un veids, kā izpausties radoši, neieguldot naudu. Atslēgvārdi: vienkāršība it visā, roku darbs, pasteļtoņi, neuzkrītošas un nenomācošas interjera detaļas, sešdesmitie gadi, funkcionalitāte, ģeometriski un simetriski raksti un izkārtojums. Šī gada aktuālā krāsa: marsala - sarkanvīna krāsa, kurai nedaudz pievienota šokolāde.
- Tendence - jūras naivums. Šī tendence ir jauns pakāpiens hipsteru kultūrā. Šobrīd mežs un viss, kas ar šo trendu ir saistīts, vairs nav aktuāls. Tetovējumi, smieklīgās cepures un bārdas nepazudīs, bet viss transformēsies jūras tēmā, vienkāršībā un naivisma izpausmē – enkuri, laivas, jūras zilā krāsa, jūrnieku kreklu svītras, tīkli, akmeņi un gliemežnīcas. Zilā jūras krāsa interjerā, sveces ar jūras smaržu, pudeļu atveramie enkura, zivs vai nāriņas veidolā. Galdauti un trauki ar jūras motīviem.
- Tendence - zaļumi priekšplānā. Tas noteikti būs aktuāli nākamos divus gadus. Jaunā zaļā domāšana urbānajā vidē. Tiek veidots daudz dažādu ierīču personīgo zaļumaugu dārziņa ierīkošanai podiņos uz palodzes, piemēram, sēklu diedzēšanas siltumskapis, kas izskatās kā cepeškrāsns virtuvē, bet tomēr tā ir īpaši veidota un pielāgota hermētiska iekārta ar iebūvētu apūdeņošanas un ventilācijas sistēmu. Zaļumi un augi telpu interjerā ienāk jaunā veidolā, tiem nemaz nav jābūt ziedošiem. Zaļums ienāk it visā, arī veselīgajā dzīvesveidā, jo tas ir svarīgi mums pašiem. Ziedošu augu kompozīcijas un zaļa zāle, kas patiesībā ir apgaismes objekti. Zaļās domāšanas turpinājums jaunā veidolā nāk no Ņujorkas, un tās ir sulas, koncepts, ka jebkas, kas tiek audzēts, ir pārstrādājams sulā. Atveriet sulu bārus Latvijā, tas tūlīt būs aktuāli! Labākais veids, kā pārdot sulas, ir uz iepakojuma uzrakstīt lieliem burtiem: sula spēkam, sula labam miegam, sula enerģijai utt.
- Tendence - jaunā vienkāršība. Lēnāka dzīve, bet labāka dzīves kvalitāte.Vienkāršota un brīva vide, dabīgu izejmateriālu pielietojums, minimālisms, jo 2015.gadā “all inclusive” vairs nav modē. Augstos amatos nodarbinātas personas un korporāciju īpašnieki vai arī vienkārši uzņēmēji izvēlas atpūsties no urbānā pilsētas šauruma un ritma. Viņi izvēlas uz gadu aizbraukt uz Marakešu un neko nedarīt, vai arī strādāt no deviņiem līdz trijiem, lai vienkāršotu savu dzīves ritmu un lasītu grāmatas.
- Tendence - mirdzums un spožums. Tā ir Fancy un Rock’n’roll, Glamrock īstā garša. Visdīvainākā un jaunākā tendence, kas galīgi nesaskan ar pārējām tikko minētajām tendencēm. Pilnīgs septiņdesmito gadu spožums, ārišķība un piedauzīgums vienuviet. Īpašas formas interjerā, krāsās un modē. Modē atgriežas septiņdesmitie, paskatieties uz 2015.gada Prada kolekciju. Festivāli atkal ir modē! Populāri ir ielas restorānu festivāli, jeb “ielas ēdienu” festivāli. Latvijas analogs ir “Piena festivāls”.
Stefans dalās ar savām domām par tendencēm savā ikmēneša jaunumu lapā "Jaunais melnais" ("Det nya svarta'), viņš raksta pārtikas un modes blogu "Ēd un iepazīsti’" ("Eat and greet”) un par citiem dizaina un tendenču jautājumiem raksta dizaina blogā "Designbloggarna" Stefanam Stokholmā pieder sava dizaina galerija "Trendstefan".
radi!@twitter
radi!@facebook
radi!@youtube