dcsimg

Noderīga informācija

7.05. Turpinās pieteikšanās “radi!2019” Radošajām Tūrisma misijām mazpilsētās

Jau maija beigās tiks atklāta Radošās darbības nedēļa “radi!2019”, kas šoreiz veltīta radošo industriju un tūrisma nozaru mijiedarbībai. Bet vēl līdz 10. maijam tiek gaidīti pieteikumi jaunai reģionālā tūrisma attīstības programmai – Radošajām Tūrisma misijām mazpilsētu piedāvājuma uzlabošanai.

Tūrisma tirgum kļūstot aizvien dinamiskākam un daudzveidīgākam, savas pozīcijas iespējams noturēt vienīgi, domājot ārpus tradicionālā. Nereti valda uzskats, ka tam vajag daudz līdzekļu, tāpēc mazās pilsētas nevar konkurēt ar lielajām. Lai kliedētu šo priekšstatu un veicinātu radošo tūrismu reģionos, Radošās darbības nedēļa “radi!2019” sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) īstenos jaunu reģionālā tūrisma attīstības programmu – Radošās Tūrisma misijas. Programmas veidotāji ir pārliecināti, ka ikviena mazpilsēta ar ierobežotu budžetu, bet gudru un mērķtiecīgu rīcību, sadarbojoties ar radošajām industrijām, var padarīt savu pilsētu interesantu citiem un unikālu valsts mērogā.

“Mūsdienu daudzveidīgajā tūrisma piedāvājumā vairs nepietiek ar skaistiem skatiem vai statiskiem objektiem; katram nozares dalībniekam ir jāspēj atrast konkrētā tūrisma maršruta pievienoto vērtību. Cilvēki meklē iespaidus un piedzīvojumus. Vienam tā būs garša vai smarža, citam – emocijas, vēl kādam – intelektuāli vai fiziski izaicinājumi. Tūristi 21. gadsimtā dodas pēc jaunas pieredzes, tāpēc priekšroku dos tiem galamērķiem, kas ir ne vien skaisti, bet arī aizraujoši, seko līdzi laikam un izmanto radošo potenciālu, lai piedāvātu ko jaunu, nebijušu, to, kā nav citiem,” saka Mārtiņš Eņģelis, LIAA Tūrisma departamenta vadošais eksperts un Radošo Tūrisma misiju žūrijas loceklis.

Jūnijā radošo industriju profesionāļu komanda dosies misijās uz piecām konkursa kārtībā izraudzītām mazpilsētām, kurās iedzīvotāju skaits 2018. gadā pēc Centrālā statistikas biroja datiem nepārsniedza 5000 iedzīvotāju. Tur kopā ar pilsētu pārvaldēm, tūrisma informācijas sniedzējiem un arī nevalstiskā sektora pārstāvjiem tiks meklētas metodes, kā pielietot zināšanas un prasmes tūrisma produktu izstrādē, galamērķa mārketingā, tēla veidošanā, notikumu organizācijā, komunikācijas uzlabošanā un citās tūrisma disciplīnās.

Konkursam par iespēju īstenot Radošās Tūrisma misijas savā pilsētā var pieteikties līdz piektdienai, 10. maijam, plkst. 12.00, aizpildot pieteikuma anketu LIAA mājas lapā: https://ej.uz/Turisma_Radosas_Misijas. Konkursā aicinātas piedalīties pilsētu pārvaldes sadarbībā ar tūrisma informācijas centriem, tūrisma objektiem, vietām un telpām, tūrisma produktu izstrādātājiem, pakalpojumu piedāvātājiem un reģionālajām tūrisma asociācijām. Konkursa pieteikumus vērtēs un Radošās Tūrisma misijas mazpilsētās vadīs radošo industriju profesionāļu komanda: Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa, dizainers, aģentūras “Associates, Partners & Sons” dibinātājs Edgars Zvirgzdiņš, “Creativity Lab” dibinātāja un partnere Latvijā Signe Adamoviča, stratēģiskais plānotājs un partneris radošajā aģentūrā “Weekend” Edgars Pētersons, arhitekte un urbāniste Evelīna Ozola, kā arī LIAA pārstāvji – Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava un Tūrisma departamenta vadošais eksperts Mārtiņš Eņģelis.

Radošās darbības nedēļa “radi!2019” tiks atklāta 29. maijā Rīgā, Tallinas ielas radošajā kvartālā, kad īpašā pasākumā tiks paziņotas pilsētas – konkursa uzvarētājas.

Radošās darbības nedēļu „radi!2019” rīko nodibinājums “Creativity Lab” sadarbībā ar Latvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. 


Radošais tūrisms mazpilsētās ir muskulis, kuru var un vajag trenēt

 

Mārtiņš Eņģelis
LIAA Tūrisma departamenta vadošais eksperts,
Radošās darbības nedēļas “radi!2019” reģionālās attīstības programmas Radošās Tūrisma misijas žūrijas dalībnieks

Līdz ar pavasari aktivizējas tūrisms, un šis ir piemērots brīdis, lai ikviens nozares spēlētājs pārskatītu savu saimniecību un godīgi atbildētu uz jautājumu – vai esmu gatavs aktīvai tūrisma sezonai, un vai tai gatavojos tikpat uzcītīgi kā pludmales sezonai? Tūrisma tirgum kļūstot aizvien dinamiskākam un daudzveidīgākam, savas pozīcijas iespējams noturēt vienīgi, domājot ārpus tradicionālā. Nereti dzirdam – jā, bet tam vajag daudz līdzekļu, un mazās pilsētas nevar konkurēt ar lielajām. Tomēr mazpilsēta nav diagnoze. Ikviens ar ierobežotu budžetu, bet radošu, gudru un mērķtiecīgu rīcību var padarīt savu pilsētu interesantu citiem un unikālu valsts mērogā, un spēcīgu atbalstu šeit var sniegt radošās industrijas.

Mūsdienu tūrisma piedāvājuma un pieprasījuma vidi raksturo neskaitāmas radošo industriju formas un kombinācijas. Muzeji stāsta aizraujošus stāstus, ko bagātina interaktīvas ekspozīcijas. Sociālo mediju kanāli ne vien informē, bet ar multimediju palīdzību ieinteresē un vilina doties uz jauniem galamērķiem. Lai kāds punkts tūrisma kartē tiktu uztverts nopietni, tam vajadzīgs viegli uztverams tēls, grafiskā identitāte un saprotama vizuālā komunikācija. Veiksmīgs mārketinga rīks, īpaši dažādu pasākumu, festivālu, svētku un citu vietēju notikumu popularizēšanai, ir attīstīta dizaina domāšana sociālo mediju, tehnoloģiju un sienu gleznojumu formātos. Jaunu produktu veidošanā pašsaprotama kļuvusi mūsdienīgu tehnoloģiju klātbūtne, vai tās būtu virtuālās realitātes telpas, vai jaunas meža takas un glempingi.

Tomēr radošo industriju potenciāls starpdisciplinārās nozarēs joprojām ir līdz galam neapgūts lauks. Mazpilsētas ir galamērķi ar labu potenciālu, bet arī nevienmērīgu konkurenci un lielākiem izaicinājumiem, ko nosaka salīdzinoši neliels budžets un nepieciešamība izcelties citu līdzīgu mazpilsētu vidū. Tāpēc šogad Radošās darbības nedēļa “radi!2019” tiks veltīta radošo industriju un tūrisma nozaru mijiedarbībai, domājot tieši par mazpilsētām un to, kā radošo industriju profesionāļi var palīdzēt tām risināt vietējos izaicinājumus un izveidot kvalitatīvu radošā tūrisma piedāvājumu.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departaments un citas institūcijas visai regulāri organizē dažādas apmācības tūrisma nozarē, taču vēl aizvien visefektīvākā ir profesionāļu došanās uz konkrētu vietu vai objektu un konkrētu problēmu risināšana. Jūnijā radošo industriju profesionāļu komanda dosies īpašās Radošās Tūrisma misijās uz piecām konkursa kārtībā izraudzītām mazpilsētām, lai kopā ar to pārvaldēm un nevalstiskā sektora pārstāvjiem meklētu labākos risinājumus tūrisma vides uzlabošanai un izstrādātu individuāli pielāgotus plānus tūrisma, pilsētas tēla atpazīstamības veicināšanai, kā arī kopējās dzīves kvalitātes uzlabošanai. Šīs misijas izveidotas, balstoties uz “radi!” iepriekšējos gados iesākto un paveikto, aktualizējot radošumu dažādās industrijās. Arī pagājušogad Radošās darbības nedēļa “radi!” bija vērsta uz reģionu potenciālu, un tieši reģionu iedzīvotāji izrādījuši īpaši lielu aktivitāti un ieinteresētību. Tāpēc šogad šo potenciālu plānots attīstīt vēl aktīvāk, izvēršot aizvien plašākā mērogā.

Mūsdienu daudzveidīgajā tūrisma piedāvājumā vairs nepietiek ar skaistiem skatiem vai statiskiem objektiem. Katram nozares dalībniekam ir jāspēj sev atbildēt, kāda ir konkrētā tūrisma maršruta pievienotā vērtība. Cilvēki meklē iespaidus un piedzīvojumus. Vienam tā būs garša vai smarža, citam – emocijas, vēl kādam – intelektuāli vai fiziski izaicinājumi. Tas, kas visam kopīgs, ir jauna pieredze: tieši pēc tās dodas tūristi 21. gadsimtā. Gan mazpilsētu viesiem, gan iedzīvotājiem ir svarīgi apzināties, ka galamērķis ir ne vien skaists vai autentisks, bet arī kreatīvs, starpdisciplinārs un aizraujošs, seko līdzi laikam un izmanto radošo potenciālu, lai piedāvātu ko jaunu, nebijušu, to, kā nav citiem. Radošās darbības nedēļa “radi!2019”, sadarbībā ar LIAA organizējot Radošās Tūrisma misijas, vēlas uzsvērt, ka eksperimentēšana, radot jaunas idejas un produktus vai savā starpā sadarbojoties neierastām nozarēm un industrijām, var nest vērtīgus augļus.

Kompromiss starp darbnīcu, domnīcu, hakatonu un mūžizglītības programmām – Radošās Tūrisma misijas ir neparasts mēģinājums atrast metodi, kā par zināšanām un prasmēm ne vien stāstīt, bet tās reāli pielietot tūrisma produktu izstrādē, galamērķa mārketingā, tēla veidošanā, notikumu organizācijā, komunikācijas uzlabošanā un citās tūrisma disciplīnās. Piesakoties konkursā un aizpildot pieteikuma anketu LIAA mājas lapā, ikvienai mazpilsētai ir iespēja iekļūt to piecu skaitā, kam būs iespēja īstenot Radošo Tūrisma misiju savā pilsētā.

Radošais tūrisms, darba tirgus, nākotnes prasmes, tradicionālās industrijas un to mijiedarbība, sociālā labklājība, dzīves kvalitāte, pilsētu attīstība, degradēto teritoriju atdzimšana un zināšanu ekonomika – šīs ir jomas, kuras ir uzlabojamas mijiedarbībā ar radošajām industrijām. Ja neesat gatavi tūrisma “pludmales sezonai”, ir vērts meklēt labu treneri.

Radošās darbības nedēļu „radi!2019” rīko nodibinājums “Creativity Lab” sadarbībā arLatvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. “radi!2019” tiks atklāta maija beigās Rīgā, un tās ietvaros notiks vairāki pasākumi Latvijas reģionos. Jaunumiem iespējams sekot līdzi mājas lapāwww.radilatvija.lv, kā arī sociālajos tīklos:Facebook,TwitterunYouTube.


18.04. Šogad Radošās darbības nedēļas “radi!2019” ietvaros aktualizēs radošo industriju pienesumu tūrisma attīstībā

Radošās darbības nedēļas “radi!2019” laikā Latvijas mazpilsētās
īstenos Radošās Tūrisma misijas

Izceļot radošo industriju potenciālu starpdisciplinārās nozarēs, tostarp dizaina vērtības un domāšanas prasmes, šogad Radošās darbības nedēļa “radi!2019” tiks veltīta radošo industriju un tūrisma nozaru mijiedarbībai. Tās laikā jūnijā radošo industriju profesionāļu komanda dosies īpašās Radošās Tūrisma misijās uz piecām mazpilsētām, lai kopā ar pašvaldību un nevalstiskā sektora pārstāvjiem meklētu labākos risinājumus tūrisma vides uzlabošanai un izstrādātu individuāli pielāgotus plānus tūrisma, pilsētas tēla atpazīstamības veicināšanai, kā arī kopējās dzīves kvalitātes uzlabošanai. 

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad Radošās darbības nedēļa “radi!2019” turpinās attīstīt reģionālo dimensiju, kopā ar dažādu profesiju radošo industriju pārstāvjiem meklējot risinājumus reģionos aktuāliem izaicinājumiem ar radošu dizaina domāšanas metožu palīdzību.

“Tūrisma tirgum kļūstot aizvien dinamiskākam un daudzveidīgākam, savas pozīcijas iespējams noturēt vienīgi, domājot ārpus tradicionālā, meklējot jaunas iespējas un sevi atbilstoši pozicionējot. Cilvēkiem vajadzīgi ne tikai skaisti skati un atpūta, bet arī jauna pieredze un izjūtas. Tieši tāpēc šeit palīgā ar savu redzējumu, idejām un prasmēm var nākt radošo industriju profesionāļi, palīdzot mazpilsētām risināt vietējos izaicinājumus un izveidot kvalitatīvu radošā tūrisma piedāvājumu,” radošo industriju potenciālu tūrisma nozares veicināšanā komentē Radošās darbības nedēļas “radi!2019” koordinatore Līva Stūrmane.  

radi!2019” laikā sadarbojoties ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) tiks īstenota jauna reģionāla attīstības programma – Radošās Tūrisma misijas. Piesakoties konkursā un aizpildot pieteikuma anketu LIAA mājaslapā http://www.liaa.gov.lv/lv/aktualitates/izsludinats-konkurss-turisma-radoso-industriju-misijas-2019, ikvienai mazpilsētai ir iespēja iekļūt to piecu skaitā, kam būs iespēja īstenot Radošo Tūrisma misiju savā pilsētā. Tās laikā mazpilsētas pārstāvji radošo industriju profesionāļu vadībā varēs būtiski pilnveidot savas pilsētas tūrisma piedāvājumu un izstrādāt konkrētu tūrisma plānu savai pilsētai, ņemot vērā tās specifiku, vajadzības un mērķus.

Konkursā aicināti piedalīties tūrisma informācijas centri, tūrisma objekti, vietas un telpas, tūrisma produktu izstrādātāji, pašvaldības, pakalpojumu piedāvātāji un reģionālās tūrisma asociācijas. “LIAA un citas institūcijas visai regulāri organizē dažādas apmācības tūrisma nozarē, taču uzskatām, ka visefektīvākā ir profesionāļu došanās uz konkrētu vietu vai objektu un konkrētu problēmu risināšana. Tieši tāpēc Radošās Tūrisma misijas veidosim kā ļoti praktiskas apmācības, kuru laikā risināsim izaicinājumus tādās jomās kā radošais tūrisms, nākotnes prasmes, dzīves kvalitāte, tūrisma galamērķu attīstība, sadarbība un komunikācija,” skaidro Inese Šīrava, LIAA Tūrisma departamenta vadītāja un Radošo Tūrisma misiju konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāja.

Konkursa pieteikumus vērtēs un Radošās Tūrisma misijas mazpilsētās vadīs radošo industriju profesionāļu komanda – Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa, dizainers, aģentūras “Associates, Partners & Sons” dibinātājs Edgars Zvirgzdiņš, “Creativity Lab” dibinātāja un partnere Latvijā Signe Adamoviča, stratēģiskais plānotājs un partneris radošajā aģentūrā “Weekend” Edgars Pētersons, arhitekte un urbāniste Evelīna Ozola, kā arī LIAA pārstāvji – Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava un Tūrisma departamenta vadošais eksperts Mārtiņš Eņģelis.

Radošās darbības nedēļa “radi!2019” tiks atklāta maija beigās Rīgā, un tās ietvaros notiks vairāki pasākumi Latvijas reģionos. Iepriekšējo gadu pieredze parādījusi, ka tieši reģionu iedzīvotāji izrādījuši īpaši lielu aktivitāti un ieinteresētību, tāpēc šogad šo komunikāciju plānots turpināt vēl aktīvāk, izvēršot aizvien plašākā mērogā. Kopā ar sadarbības partneriem no LIAA tiek plānota arī dalība sarunu festivālā LAMPA.

Radošās darbības nedēļu „radi!2019” rīko nodibinājums “Creativity Lab” sadarbībā arLatvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. „radi!2019” jaunumiem iespējams sekot līdzi mājas lapāwww.radilatvija.lv, kā arī sociālajos tīklos:Facebook,TwitterunYouTube.